72Dzieci ze Szprotawskiego Dyskusyjnego Klubu Książki świętowały Dzień Czarnego Kota. Czytaliśmy o dziewczynkach, które bardzo chciały mieć kotka, niestety ich mama nie godziła się na to. Jak myślicie, jak mogła zakończyć się ta historia?

Nasza zakończyła się tak, iż każdy miał zielone, kocie oczy.

62Młodzież Dyskusyjnego Klubu Książki tym razem dyskutowała o historii. Kto myśli, że było nudno i poważnie, ten się mocno myli! Książka na poważny temat, jednak sposób, w jaki autor przedstawia fakty historyczne jest wesoły i relaksujący. Mnóstwo w niej anegdot i ciekawostek, co powoduje, że nauka staje się zabawą. Zachęcamy zatem do tej lektury.

Spróbujcie odgadnąć, która przeczytana historyjka pasowałaby do zdjęć?

„Grzeczna” – G. Dahle, S. Nyhus
Podczas spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki dzieci próbowały wyjaśnić znaczenie słowa „grzeczny,-a”, cóż ono znaczy? Każdy napisał coś innego. Doszliśmy do wniosku, że tak naprawdę jego znaczenie zależy od wielu rzeczy, np. kto je wypowiada, w jakiej sytuacji oraz w jakim miejscu. Zauważyliśmy, że pewne zachowania nazywane grzecznymi w domu, niekoniecznie są tak odbierane w szkole i odwrotnie. Zatem, jak to jest naprawdę? Jestem grzeczna,-y, czy nie? Czyż nie powinno być tak, że zanim ktoś nas w taki sposób określi, powinien jasno sprecyzować zasady takiego postępowania? Czy to słowo powinno być używane? Czy warto być grzecznym? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi w książce pt: „Grzeczna”. My już wiemy! Zachęcamy do przeczytania o dziewczynce, o imieniu Lusia, która całą sobą pomogła nam wyjaśnić i zrozumieć tą grzeczność. 
Polecamy dzieciom, rodzicom, nauczycielom, babciom, dziadkom, każdemu, kto używa tego określenia!

Kalendarz

Nowości zakupione z „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”

Facebook Likebox Slider