Pracownia Orange
M. Cioch-Ciućmańska, Pracownia Orange, „Bibliotekarz Lubuski” 2023, nr 2, s.19-20
M. Cioch-Ciućmańska, Pracownia Orange, „Bibliotekarz Lubuski” 2023, nr 2, s.19-20
Pierwsze w tym roku spotkanie II grupy klubu DKK już za nami. Klubowicze pełni noworocznego optymizmu i energii licznie przybyli, by wspólnie rozmawiać o literaturze. Tym razem omawialiśmy książkę pt. „Topiel” autorstwa Jakuba Ćwieka. Książka wzbudziła w nas różne emocje i przemyślenia, co zaowocowało ciekawą dyskusją. To był dobrze rozpoczęty nowy rok z naszym DKK.
Piątkowe spotkanie Klubu Mangi i Anime było prawdziwą ucztą dla pasjonatów! Mogliśmy się pochwalić naszymi kolekcjami mang i figurek, dzieląc się wzajemnie fascynującymi historiami i ulubionymi seriami. Całą atmosferę dopełniała japońska muzyka w tle, tworząc klimatyczne tło dla naszych rozmów. Planowaliśmy już naszą obecność na nadchodzących konwentach i wymienialiśmy się pomysłami na cosplay. Zajęcia osłodziło nam mochi - japoński smakołyk z kleistego ciasta ze słodkim nadzieniem z matchy i mango. To były udane zajęcia!
Podczas piątkowych zajęć uczestniczki miały okazję zanurzyć się w wirtualną rzeczywistość w Pracowni Orange! Nasze czytelniczki poznały zasady korzystania z gogli VR oraz poruszania się w tym fascynującym świecie. Niesamowitym doświadczeniem była transformacja kontrolerów w dłonie w wirtualnej rzeczywistości. Nie zabrakło także emocji podczas tańca z robotem oraz gier ruchowych. Wszyscy poradzili sobie doskonale!
Piątkowe zajęcia feryjne w bibliotece obfitowały w niecodzienne atrakcje. Biblioteka zamieniła się na ten czas w pokój zagadek (ESCAPE ROOM), a zadaniem uczestników było odnalezienie ukrytych obrazków, które tworzyły zaszyfrowane hasło. Aby je odkodować, musieli przejść 3 próby: próbę wiedzy, odwagi i kreatywności oraz wygrać 3 klucze umożliwiające odgadnięcie hasła. Nie musimy dodawać, że z tym zadaniem poradzili sobie rewelacyjnie: odgadli wszystkie zagadki, wykazali się odwagą wkładając rękę do tuby, która skrywała tajemnicę, i udowodnili, że nie brak im fantazji przy tworzeniu bajkowych gadżetów z gazety bez użycia nożyczek i kleju. Potem bawiliśmy się świetnie, grając w zabawę „sznurkowe kajdanki”. Następnie przenieśliśmy się do Pracowni ORANGE, gdzie czekało na nas SUDOKU, PLAYSTATION 5 i klocki LEGO. Cieszymy się, że byliście z nami!