„Grzeczna” – G. Dahle, S. Nyhus
Podczas spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki dzieci próbowały wyjaśnić znaczenie słowa „grzeczny,-a”, cóż ono znaczy? Każdy napisał coś innego. Doszliśmy do wniosku, że tak naprawdę jego znaczenie zależy od wielu rzeczy, np. kto je wypowiada, w jakiej sytuacji oraz w jakim miejscu. Zauważyliśmy, że pewne zachowania nazywane grzecznymi w domu, niekoniecznie są tak odbierane w szkole i odwrotnie. Zatem, jak to jest naprawdę? Jestem grzeczna,-y, czy nie? Czyż nie powinno być tak, że zanim ktoś nas w taki sposób określi, powinien jasno sprecyzować zasady takiego postępowania? Czy to słowo powinno być używane? Czy warto być grzecznym? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi w książce pt: „Grzeczna”. My już wiemy! Zachęcamy do przeczytania o dziewczynce, o imieniu Lusia, która całą sobą pomogła nam wyjaśnić i zrozumieć tą grzeczność.
Polecamy dzieciom, rodzicom, nauczycielom, babciom, dziadkom, każdemu, kto używa tego określenia!